שייק חלבון- תוסף תזונה יעיל או שקר מסחרי מזיק

beastmode israel banner 700x360 1 - שייק חלבון- תוסף תזונה יעיל או שקר מסחרי מזיק

?שייק חלבון- תוסף תזונה יעיל או שקר מסחרי מזיק

 אי פעם שאלתם את עצמכם מתי לשתות אבקת חלבון ועם בכלל, היתרונות והחסרונות של אבקות החלבון

שייק החלבון הוא נושא ההולך ומתבלט בקרב מתאמנים רבים הן בחדר כושר והן מחוץ לו. רבים צורכים אותו בקביעות, חלק בוחרים להימנע ממנו, ולאחרים לא ברור מה הוא בכלל. האם הוא באמת תורם לתהליך בניית השריר? מה השפעותיו על הגוף? למי בדיוק, ובאיזו תדירות, כדאי לשתות אותו (אם בכלל)? איזה סוגים קיימים ואיזה מתאים לי ביותר

קודם כל, מה זה בכלל חלבון? חלבון מורכב מחומצות אמינו- קבוצות של מולקולות המסודרות בשרשרת, שאת חלקן הגוף יוצר ( חומצות אמינו לא- חיוניות) ואת השאר עליו לצרוך דרך מזון (חומצות אמינו חיוניות). החומצות הללו הן אבני בניין לחלבונים- הגוף מרכיב מהן את החלבונים הדרושים לבניית שרירים, ולפעולות חשובות אחרות בגופנו

במהלך האימון, סיבי שריר נקרעים וכתוצאה מכך, הגוף בונה עוד סיבי שריר. לרוב הכמות עולה על הכמות שאבדה- וכך מסת השריר גודלת. אך בשביל לשחזר ולבנות עוד סיבי שריר, הגוף זקוק לחלבון. אבקת החלבון ממנה מכינים את השייק מכילה מספר משתנה של סוגי חומצות אמינו- חומצות הנוצרות בגוף (לא חיוניות) וגם כאלו שלא (חיוניות). יתרון נוסף באבקה הוא שהחומצות נמצאות בצורה המאפשרת ספיגה מהירה בגוף, תכונה חיונית להתאוששות ובנייה מחדש של השריר. לכן, מומלץ לצרוך אותה כ15-60 דקות לאחר האימון. בפרק זמן זה הגוף זקוק לחלבון רב ובמהירות. רוב החלבון במזון בעל קצב ספיגה איטי יותר מהחלבון שבשייק, מה שהופך אותו לפחות יעיל בבניית שריר והתאוששות ממאמץ

. בנוסף, רוב אבקות החלבון מגיעות עם תוספי תזונה משתנים המותאמים לצריכה לאחר אימון. תמשיכו לקרוא לדעת היתרונות והחסרונות אבקות החלבון

?למי זה טוב

עקב כושר הספיגה המהיר, והיעילות של האבקה, מתאמנים רבים בוחרים לשתות את שייק החלבון. אך מעבר למתאמן הממוצע שנמצא בחדר הכושר 2-3 פעמים בשבוע ויכול לאכול ארוחה עתירת חלבון מיד לאחר האימון, ישנם מספר מקרים שבהם השייק יעיל במיוחד

doctor photodune 3491484 - שייק חלבון- תוסף תזונה יעיל או שקר מסחרי מזיק

 אנשים המתקשים לצרוך כמות נאותה של חלבון

  • רוב ארגוני התזונה והבריאות הגלובליים ממליצים על צריכה יומית של כ0.8 גרם לכל קילוגרם בגוף. ממוצע של 56 גרם חלבון לגברים, ו46 גרם חלבון לנשים. בעת שגרה של פעילות גופנית, הצריכה הממולצת עולה. אנשים רבים מתקשים להגיע לכמות החלבון היומית הנכונה, עקב העדפות תזונתיות כגון צמחונות וטבעונות, קיבה קטנה או חוסר תיאבון. אבקת החלבון (שייק ממוצע מכיל 17-25 גרם חלבון) יכולה לפצות על המחסור

אלו שאין ביכולתם לאכול לאחר האימון

  •  רבים מתאמנים באמצע שגרת יום עמוסה, לפני ואחרי פגישות, סידורים, מטלות ומשמרות, ולא תמיד מספיקים לאכול לאחר אימון. בנוסף, ישנם מתאמנים אשר צריכים לנסוע פרקי זמן משתנים ולפעמים ארוכים מחדר הכושר אל ביתם. קבוצה זו של מתאמנים יכולה להנות במיוחד מההטבות של אבקת החלבון, שכן היא מהווה תחליף לארוחה אחרי אימון אך אינה מספקת לבדה. ארוחה לאחר אימון היא

חשובה מאוד הן לבריאות, להתאוששות ולבניית השריר

עבור שתי קבוצות אלו השייק יעיל במיוחד. אך גם אחרים, כמובן, המתאמנים בתדירות ובעוצמות שונות, יכולים להנות מהיתרונות של אבקת החלבון

האם זה באמת בריא – היתרונות והחסרונות אבקות החלבון

במאמר הפורסם בשנת 2017 בכתב העת medical news today תוארו ממצאים ממספר מחקרים בנוגע להטבותיו וחסרונותיו של חלבון הwhey  (חלבון המופק מחלב). על פי הממצאים, נמצא קשר בין החלבון לבין סיוע בהפחתת שומן גוף, מניעת סרטן, הנמכת כולסטרול, אסטמה ולחץ דם
צריכה נכונה של אבקת החלבון יכולה להועיל רבות עבור מתאמנים וגם עבור אלו עם חוסרים תזונתיים מסוימים, ואיננה מזיקה. אמנם, יש לרכוש את האבקה רק ממקור מורשה ומוסמך. קיימים זיופים רבים בשוק, רובם ברשת, ולכן יש להקפיד לבדוק את המקור ממנו אתם רוכשים את האבקה, ואת האישורים שהוא קיבל. צריכה של אבקת חלבון מזויפת יכולה לגרום לנזק בריאותי חמור

עם זאת, ידוע כעת שלצריכה מוגזמת של חלבון יש סכנות בריאותיות לגוף, למערכת העיכול ובעיקר לכליות, וצריכה כזו אינה מומלצת ואינה יעילה. אם תצרכו יותר חלבון מהכמות שהגוף שלכם זקוק לה, זה לא יועיל לבניית השריר ולהתאוששות, ועלול אף לפגוע בה. בכדי לברר מהי כמות החלבון הנכונה עבורכם, כדאי להתייעץ עם דיאטנ/ית או תזונאי/ת

אוקי, החלטתי שאני רוצה לקנות אבקת חלבון. איזה סוג כדאי לי לקנות

קיימים מספר סוגים של חלבון בשוק. כל חלבון מגיע ממקור שונה. החלבון הנפוץ ביותר הוא whey והוא מגיע מן החי (חלב). שאר החלבונים (מלבד לקזאין) מגיעים ממקורות צמחיים. החלבונים נבדלים זה מזה בטעם, במחירים ובתכונות. ניתן למצוא אותם בטעמים שונים- ווניל, שוקולד, בננה, עוגיות, תות, ועוד. ניתן למצוא מתכונים רבים ברשת לבישול ואפייה של מאכלים שונים עם אבקת החלבון

החלבון הנפוץ ביותר בשוק הוא חלבון ווי 
Whey – החלבון מופק מחלב, והוא מכיל את כל חומצות האמינו הנחוצות לגוף האנושי. הוא גם נחשב לאיכותי והאפקטיבי ביותר בשל כך
קזאין- חלבון המיוצר מחלב ומכיל חומצות אמינו רבות 
הוא נבדל מחלבון הווי בקצב הפירוק שלו- קזאין יכול להמשיך להיטמע במערכת העיכול עד 7 שעות, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור אלו המחפשים הזנה מתמשכת וארוכה
סויה
אבקת חלבון הסויה היא אבקה טבעונית, נטולת גלוטן ולקטוז, ועשירה גם היא בחומצות אמינו חיוניות. מעולה עבור טבעונים, ואלו הנמנעים מחלב
אפונה
בעלת תכונות דומות לאבקת חלבון מבסיס סויה- אבקה טבעונית ללא לקטוז
המפ
זן של קנאביס ללא שום השפעה הפסיכואקטיבית (לא ממסטל). האבקה עשויה מזרעי ההמפ, ומכילה כ50% חלבון, המורכב מכ-20 חומצות אמינו, מתוכן תשעת החומצות האמינו החיונות

את האבקה לרוב מערבבים עם חלב, מיץ או מים, לכדי יצירת משקה. ניתן לטחון בבלנדר עם פירות, עוגיות, קרח ועוד, וליצור שייקים טעימים ומזינים. סוגים רבים של חלבון כמעט ואינם מורגשים בשייק

 – בנוסף, ניתן למצוא מתכונים עם אבקת חלבון באתר

בגדול, לאבקת החלבון יש יתרונות בריאותיים רבים, כל עוד היא נצרכת בצורה הנכונה, בעיתוי הנכון ובכמות הנכונה. היא אופטימלית עבור מתאמנים מסוימים, יכולה להועיל במידות שונות, ולהוות חלק חיוני מתזונה מלאה ובריאה. ניתן לצרוך אותה בכל מיני צורות, ממקורות שונים, בהתאם לצורך. עם זאת, מומלץ להיוועץ בתזונאי/ת בכדי לקבל המלצות בנוגע לסוג ולכמות החלבון האופטימליים עבורכם, וכמובן לקנות את האבקה אך ורק ממקור מורשה ומוסמך

BEASTMODE ניוזלטר

אנו נעריך הצטרפו לרשימת ניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים על פי קטגוריות לבחירתכם בלבד

Comments

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment

    תשתפו לחברים

    השיתוף שלכם נותן לנו מוטיבציה להמשיך לעדכן כתבות חדשות
    סגור
    צאט לייב
    BEASTMODE - תמיכה
    שירות לקוחות | תמיכהיניבWhatsApp
    שיווק | ושת\"פמייקלWhatsApp
    שירות לקוחות | תמיכהיהודהWhatsApp
    שירות לקוחות | תמיכהיוסיWhatsApp

    Send this to a friend