מוטיבציה: הדלק האינסופי

נרשמתם לחדר כושר, שילמתם על המנוי, בגדי הספורט ממתינים לכם בארון, אבקת החלבון והגיינר במטבח. הכל מוכן. ובכל זאת- אתם לא הולכים להתאמן, או שאתם הולכים להתאמן לעיתים רחוקות, וכשאתם נמצאים בחדר הכושר- אתם חסרי כוחות וסבלנות להשקיע באימון. נשמע מוכר?

עבור רבים מאיתנו אחת הבעיות הכי גדולות בתחום הכושר ופיתוח הגוף, ובכללי בחיים, היא מוטיבציה.
מוטיבציה היא כוח פנימי נפשי המביא אותנו לביצוע והתמדה בפעילויות מסוימות, לסבלנות ולמשמעת עצמית להשגת תוצאות. אדם בעל מוטיבציה רבה יבצע בקלות פעילויות מסוימות, וימשיך בהן בעקביות, בעוד שאדם נטול מוטיבציה יגלה כי הוא מתקשה מלכתחילה לבצען ולאחר מכן גם להתמיד בהן. לכן מוטיבציה היא נקודת מפתח עבור כל אדם המעוניין להשיג מטרה מסוימת. כיצד ניתן לשפר אותה, ולנצל אותה לתועלתנו?

 

שלב ראשון: להביא את עצמנו אל האימון.

  • תזכיר/י לעצמך את הסיבות שאתה צריך להתאמן. ״אני צריך להתאמן כדי להוריד במשקל״, ״אני צריך להתאמן כדי לבנות שרירים״,  ״אני צריך לרוץ כדי לשפר את המצב הבריאותי שלי״. את יכולה גם לרשום אותם על דף ולהסתכל בו בעת הצורך. לכל אחד יש סיבות משלו לבצע פעילות גופנית, ולעיתים הנוחות גורמת לנו להשכיח אותם מעצמנו. היזכרות בסיבות האלו תשפר משמעותית את המוטיבציה שלנו.
  • לפני האימון אנחנו עלולים לחוש רגשות נחיתות, חוסר ביטחון עצמי, תחושת חוסר ערך ושווי וייאוש. במהלך האימון משתחררים בגוף אנדרופינים ודופאמין, הורמונים המשפרים את מצב הרוח ואת תחושת הערך העצמי והסיפוק. כך שבמהלך האימון ובסופו אנו נרגיש הרבה יותר טוב לגבי עצמנו. הזכירו זאת לעצמכם, אם תחושו רגשות נחיתות לפני שתלכו להתאמן.

שלב שני: מוטיבציה במהלך האימון.

  • האזן למוזיקה. הוכח כי ההאזנה למוזיקה במהלך אימונים משפרת את הביצועים. מומלץ להכין מראש פלייליסט אנרגטי שיקפיץ לכם את המצב רוח ואת הדופק.
  • הניחי את הטלפון בצד. מומלץ לשים אותו בתיק או רחוק מאיתנו, כדי שלא נתפתה לברוח מן הקשיים של האימון ולבזבז את זמננו על הטלפון. בנוסף, זה ייאפשר לנו להתרכז יותר באימון ולהשקיע גם אנרגיות נפשיות הדרושות לכך.
  • קבע זמנים קבועים ועמוד בהם. הפסקות קבועות בין תרגילים, משך ריצה קבוע, מספר דקות מדוד של פלאנק- כך בוודאות נבצע פעילות יעילה, ולא ״נשרוף״ את הזמן על הפסקות ארוכות ומנוחות מיותרות. ֿ
  • התאמן עם פרטנר/ית.  אימון עם אדם נוסף מאפשר לנו לדרבן זה את זה לקראת מטרות משותפות, ולתמוך זה בזה כאשר הפעילות נעשית אינטנסיבית ואנחנו נוטים לוותר לעצמנו.

שלב שלישי: להתמיד באימונים.

  • גם כאן פרטנר/יות הם דרך מאוד יעילה לוודא שאנחנו אכן מקפידים על שגרת אימונים קבועה ורציפה, כי לרובנו לא תיהיה בעיה ״להבריז״ לעצמנו, אך לא נעדיף לא לבטל אימון שקבענו עם אדם נוסף.
  • דמיינו לעצמכם בראש גרסה שלכם בעוד כמה חודשים, אשר התמידה בשגרת האימונים. גרסה חטובה, בריאה ואנרגטית. גרסה ריאליסטית שהייתם רוצים להיראות כמוה. הדימוי הזה יכול לתת לכם את הדלק ההכרחי להתמיד באימונים.
  • קבעו מספר קבוע של אימונים בזמנים קבועים בשבוע. כאשר אנחנו משאירים את זמני ותדירות האימונים שלנו פתוחים, אנחנו נוטים להתגמש כלפי מטה ומתחוללת לעיתים ירידה בתדירות האימונים. אך כאשר קיימת שגרה קבועה – רובנו נדבוק בה.

 

ומעל הכל, בסופו של דבר הכל שאלה שלבכמה אתם באמת רוצים את זה, וכמה אתם מאמינים בעצמכם. אם תאמינו שאתם מסוגלים ובאמת תרצו את זה, אין דלק חזק ואינסופי יותר מזה.

BEASTMODE ניוזלטר

אנו נעריך הצטרפו לרשימת ניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים על פי קטגוריות לבחירתכם בלבד

Comments

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment

    תשתפו לחברים

    השיתוף שלכם נותן לנו מוטיבציה להמשיך לעדכן כתבות חדשות
    סגור
    צאט לייב
    BEASTMODE - תמיכה
    שירות לקוחות | תמיכהיניבWhatsApp
    שיווק | ושת\"פמייקלWhatsApp
    שירות לקוחות | תמיכהיהודהWhatsApp
    שירות לקוחות | תמיכהיוסיWhatsApp

    Send this to a friend