תוכנית אימונים למסה- כך נגרום לגוף להעלות מסת שריר

תוכנית אימונים למסה- כך נגרום לגוף להעלות מסת שריר

מסת שריר, שיחת היום בחדר הכושר. מדוע? חלק גדול מהמתאמנים המתחילים בחדר כושר מעוניינים להעלות מסת שריר על מנת להשיג מראה שרירי ו”גדול” יותר, מה שנקרא פעמים רבות “שרירן”.  המתאמנים בתוכנית אימונים למסה, הם לרב גברים אשר ניחנו במבנה גוף רזה יחסית ומעוניינים לפתח שרירים ולהרחיב את המבנה הקיים שלהם. גם אנשים בעלי מבנה גוף מלא יכולים לבחור תוכנית אימונים למסה, אך לרוב זה יקרה אחרי תוכנית אימונים בחדר כושר שמטרתה להוריד את המשקל העודף. תוכנית אימונים למסה שונה בתכלית מתכניות הרזיה או חיטוב רגילות, ומטרתה היא באמת לגרום לגוף להפוך לגדול ומלא יותר ממה שהוא ולא להפך.

העלאת מסת שריר- מה זה אומר בדיוק?

העלאת מסה היא שינוי אנטומי הקורה בשריר כתוצאה מהתרחבות של סיבי השריר, בעקבות פעולת כיווץ השרירים כנגד התנגדות גבוהה הפועלת עליהם. בתהליך זה המכונה בשם “היפרטרופיה” סיבי השריר מתרחבים כתוצאה מתהליך סינתזה שעוברים החלבוניים הקיימים בשריר, ברקמות החיבור העוטפות את השריר ובגידים והרצועות..

אלו גורמים משפיעים על העלאת המסה?

שני גורמים חשובים משפיעים על העלאת מסה- תזונה ואימון. בנוגע לתזונה, העיקרון הבסיסי הוא שעלינו לשמור על מאזן קלורי חיובי, כלומר – יותר קלוריות נכנסות לגוף מאשר יוצאות, כאשר נקודת המוצא היא כי הגוף משתמש בעודף הקלוריות על מנת לבנות את מסת השריר הרצויה. בנוגע לאימון, נתחיל בתוכנית אימונים למתחילים הכוללת את כל קבוצות השרירים העיקריות בגוף (חזה, כתפיים, גב, ידיים, רגליים ובטן) בכל אחד מהאימונים. לאחר מכן נתמקד באופן ישיר בקבוצות שרירים ספציפיות אותן אנו מעוניינים לחזק.

כיצד בונים תוכנית אימונים למסה?

תוכנית אימונים למסה תתייחס לשלושה היבטים – עומס, מינון ותדירות. בכל תקופה בתוכנית נבנה עומסים משתנים כך שנתחיל במשקל קל יותר עד שנבנה את עמידות הגוף ונעלה את המשקל לאט לאט.  במקביל נשנה את מינון התרגילים וכמובן נעלה את תדירות האימון.

אימונים להעלאת מסת שריר- כל הטיפים בפורטל BeastMode

אימונים להעלאת מסה הם תהליך ועל מנת להצליח בדרך יש לשמור על עקביות ולהתאזר בסבלנות לקבלת תוצאות מיטביות.  על מנת להצליח יש לזכור להקפיד על שגרת תזונה נכונה הכוללת מאזן קלורי שנשאר חיובי תמיד, לישון טוב , קרי, שינה ארוכה ואיכותית, לא להתאמן יותר מ-60 דקות בכל אימון, ולשמור על מוטיבציה ודרייב גבוהים.

על מנת להצליח בתוכנית האימונים ולבצע אותה באופן הנכון וללא סיכונים ופגיעות, אנחנו ממליצים להיעזר בייעוץ מקצועי של מאמני כושר אישיים בחדר הכושר שלכם.  פורטל Beastmode  , הפורטל המוביל בתחום הכושר והתזונה, מרכז עבורכם מידע על מאמנים בקרבתכם,  שיוכלו להתאים עבורכם את התוכנית המתאימה ביותר. בנוסף, תוכלו ליהנות ממאמרים  בנושא כושר, מוטיבציה לדיאטה, ספורט ותזונה- הצטרפו אלינו!

BEASTMODE ניוזלטר

אנו נעריך הצטרפו לרשימת ניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים על פי קטגוריות לבחירתכם בלבד

Comments

mood_bad
  • No comments yet.
  • chat
    Add a comment

    תשתפו לחברים

    השיתוף שלכם נותן לנו מוטיבציה להמשיך לעדכן כתבות חדשות
    סגור
    צאט לייב
    BEASTMODE - תמיכה
    שירות לקוחות | תמיכהיניבWhatsApp
    שיווק | ושת\"פמייקלWhatsApp
    שירות לקוחות | תמיכהיהודהWhatsApp
    שירות לקוחות | תמיכהיוסיWhatsApp

    Send this to a friend