Category: ירקות

מתאמנים ואוכלים ירקות? בואו לקרוא כמה זה חשוב לגוף שלכם!

ירקות – מי לא מכיר את פופאי? שיצביע!

פופאי המלח, האיש והמקטרת, היה ידוע בגופו החסון ובתוסף מזון טבעי ורענן שהעניק לו כוחות. בקרוב תחגוג דמותו המצוירת  והמיתולוגית של פופאי, יומולדת. חוץ מאוליב, השרירים, המקטרת והצחוק ההזוי, פופאי ייזכר הרבה בזכות התרד, שכידוע רק בעזרתו הצליח להשיג את כוחות העל שלו. חיבתו של המלח המצויר והפופולרי לעלים הירוקים, הפכו אותו לאיש השיווק המוצלח ביותר שלהם, ואכן מכירות התרד קפצו באחוזים רבים בזכותו. אכן מאז עברו אי-אלו שנים, אך כיום כבר אין ויכוח כי לפירות וגם ירקות ישנו תפקיד משמעותי בחוסן הפיזי ובתפקוד המערכת החיסונית.

למה בעצם חשוב כל כך לאכול ירקות?

אם אתם זקוקים לחיזוק מחקרי, נספר לכם כי מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות בנושא תזונה, מצביעים באופן ברור על כך שתזונה עתירת ירקות פירות וקטניות היא תזונה-בריאה , כזו התורמת למניעת מחלות, לשיפור איכות-החיים ואריכותם.

ירקות, פירות, קטניות ודגנים-מלאים מכילים מגוון של  ויטמינים, מינרלים, נוגדי-חמצון (אנטיאוקסידנטים) ופיטוכימיקלים אשר מחזקים את הגוף ועוזרים לו לנטרל רעלים שונים. ממש לא-חייבים להיות צמחונים או טבעונים כדי לאכול הרבה ירקות פירות וקטניות.

גם אוהבי הבשרים והגבינות יכולים להעשיר את ארוחותיהם במזון צמחי ולאכול ירקות טריים או מבושלים כתוספת למנה העיקרית, ופירות כתחליף למנה אחרונה ולנשנושים שבין הארוחות.

לכל ירק, פרי, או קטנייה ישנם יתרונות תזונתיים ובריאותיים ייחודיים משלו. על כן ההמלצה היא להוסיף לכל הארוחות מגוון גדול ככל האפשר של ירקות מכל הסוגים והצבעים.

חשיבות ירקות למתאמנים

דברנו על כך שחשוב מאד לשלב ירקות בתפריט על בסיס יומיומי. המלצה זו רק מתחזקת בכל הקשור לספורטאים ומתאמנים. הכמות המומלצת היא שש יחידות ירק של 100 גרם כל יחידה, כל יום. בנוסף לתרומת הסיבים לפעולת המעיים, תורמת אכילה של ירקות עתירי סיבים תזונתיים להרגשת השובע לאורך זמן. ירקות, פירות, דגנים, וגם קטניות – כולם למעשה שייכים לקבוצת הפחמימות.

ממה מורכבים הירקות?

  1. סיבים תזונתיים  – הסיבים התזונתיים חשובים מאד לפעולה התקינה של מערכת העיכול.
  2. ויטמינים – ויטמין C שנמצא בעגבניות, חומצה פולית שנמצאת בירקות הירוקים, ובטא קרוטן שנמצא בגזר, בדלעת, ובירקות הכתומים והירוקים
  3. מינרלים – בירקות יש הרבה אשלגן ומגנזיום ומעט מאד נתרן. האשלגן חשוב למאזן הנוזלים בתא, והמגנזיום חשוב בהרפיית השריר בפעילות.
  4. מעט קלוריות – עוזרים בשמירה על תזונה דלת קלוריות.

אוכלים נכון עם  BeastMode!

פורטל BeastMode מרכז עבורכם מגוון מאמרים מכותבים שונים ואנשי מקצוע, אשר יאפשרו לכם לשפר את היכולות והביצועים שלכם ביום-יום וכן בסביבת העבודה שלכם. אצלנו תוכלו למצוא  כל מה שצריך על מנת לחיות בריא, לאכול מאוזן ולשמור על כושר כולל חברות קייטרינג מומלצות שיכינו עבורכם מנות מושקעות וירקות ויביאו אותם עד לפתח ביתכם. אם אתם מחפשים מוטיבציה והכוונה, עצות על תזונה נכונה והתנהלות בריאה, אנחנו כאן לעזרתכם. התחברו בקליק לעולמות הבריאות שלנו, ושמרו על שגרה בריאה יותר.

צאט לייב
BEASTMODE - תמיכה
שירות לקוחות | תמיכהיניבWhatsApp
שיווק | ושת\"פמייקלWhatsApp
שירות לקוחות | תמיכהיהודהWhatsApp
שירות לקוחות | תמיכהיוסיWhatsApp

Send this to a friend