Category: צמחוני

מזון צמחוני- המלצות תזונתיות לספורטאים צמחוניים מתחילים ומתקדמים

אנשים המעדיפים מזון צמחוני, נמנעים מאכילת מזון מן החי דוגמת בשר ועוף, ומתבססים בעיקר על תזונה מן הצומח ודגים. דרך זו נמצאה כאחת מדרכי התזונה המובילות להפחתת הסיכון למחלות שונות. בין היתר, מחלות לב, עודף שומנים בדם, סכרת ועוד. יחד עם הבריאות שבמזון הצמחוני, מסתתר חשש מסוים אצל רוב המתאמנים: הגבול בין בריא ללא בריא הוא דק מאוד, ולעיתים אנו עלולים להוביל את עצמנו לחסר במרכיבים תזונתיים החיוניים לגוף. על אחת כמה וכמה שמדובר במתאמנים שפעילים במרבית שעות היום.

כיצד בכל זאת ניתן לבסס תזונה צמחונית בריאה ומגוונת?

מספר דגשים חשובים:

  • חלבון בתפריט– אחד הדגשים החשובים עבור מתאמנים צמחוניים או טבעוניים הוא שילוב חלבון בתפריט. בחירה מגוונת של חלבונים ותוספת חומצות אמינו, מסייעים לחדש את מסת השריר בגוף המתאמן.
    בעוד מזונות מן החי מכילים את רוב חומצות האמינו, לא כל המזונות מן הצומח מכילים אותם באותה המידה. לכן, לספורטאי הניזון בעיקר ממזון צמחוני חשוב לספק לגוף “חלבון מלא”- קטניות דוגמת גרגירי חומוס, קינואה, לחם, פתיתים, סייטן (חלבון חיטה), מוצרי סויה, טופו, אדממה ועוד. כל אלו הם מזונות בריאים עשירים בחלבון, המכילים את כל חומצות האמינו הנדרשות לגוף.
  • תוספת ברזל– ברזל הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר לגוף האדם, המקור העיקרי והטוב ביותר לספיגתו הוא מהחי. עם זאת, גם ממזון צמחוני ניתן להשיג די ברזל אם מגוונים את המזונות השונים ומוסיפים לצידם מאכלים עם ויטמין C כמו תפוז או עגבניה. דוגמאות למאכלים צמחוניים עשירים בברזל: דגנים מלאים, קטניות כמו חומוס ועדשים, טחינה, סרדינים ומוצרי סויה. לעיתים, בהתאם לבדיקות הדם יהיה תוספת רק בתוספת ברזל
  • תוספי תזונה לספורטאים ומתאמנים– אחד המאפיינים של אימוני כושר גופני המבוצעים בצורה סדירה, היא העליה בחילוף החומרים, וכתוצאה ממנה גם הצורך בתזונה איכותית ומוגברת. לצד תזונה צמחונית איכותית, בהתאם לבדיקות הדם, יש להתאים תוספי תזונה שונים כמו אומגה 3, ויטמין D, מגנזיום, קריאטנין ואבקת חלבון.

תפריט צמחוני לדוגמא לספורטאי המתחיל והוותיק

בססו את התפריט שלכם על קבוצות המזון הבאות:

  • פירות וירקות- 5 מנות ביום (2 פירות קטנים כמו תותים, או פירות יער, תפוח ו-3 כפות ירקות מבושלים
  • מזונות עשירים בחלבונים (בין 2-4 מנות ביום), קבוצה זו כוללת שעועית, עדשים, אגוזים, זרעים, קמח סויה, טופו וביצים
  • דגנים מלאים (בין 4-6 מנות), 2 פרוסות לחם, 2 תפוחי אדמה קטנים אפויים או 60 גר’ דגני בוקר
  • מוצרי חלב (בין 2-4 מנות), יוגורט דל שומן, 40 גרם גבינה קשה ו-120 גר’ גבינת קוטג’ למשל.

פורטל BeastMode- הגיעו לתוצאות הטובות ביותר בעזרת תזונה נכונה

פורטל BeastMode מסייע לכל ספורטאי מתחיל או מנוסה להגיע להישגים הטובים ביותר באמצעות תזונה נכונה. אצלנו תמצאו את מיטב המתכונים הצמחוניים והטבעוניים,
ורשימות מפורטות של מסעדות ושירותי קייטרינג שיגישו עד לביתכם אוכל טעים ומזין.
אין לנו ספק שתזונה איכותית תשפר את תוצאות האימון שלכם, ותסייע לכם לחוש טוב יותר באופן כללי.

צאט לייב
BEASTMODE - תמיכה
שירות לקוחות | תמיכהיניבWhatsApp
שיווק | ושת\"פמייקלWhatsApp
שירות לקוחות | תמיכהיהודהWhatsApp
שירות לקוחות | תמיכהיוסיWhatsApp

Send this to a friend